НЛП- Какво е НЛП- част 2 - НЛП - Статии - Психолог онлайн
Добре дошъл Гост | RSS
Неделя
11.12.2016, 13:48
Онлайн консултации
за решаване на личностни проблеми
Начало Статии Регистрация Вход
ВХОД


Сайт меню

Категории раздели
Психология на личността [16]Социална психология [7]
Семейна психология [3]Детска психология [5]
Бизнес психология [7]Хипноза, автохипноза, медитация [6]
НЛП [17]Видове терапии [4]
Психопатология [2]Справочник на заболяванията- МКБ F00-F99 [3]
Известни психолози [28]Предложение [1]

Анкета
От къде научихте за мен?
Всичко отговори: 243

Статистика

Онлайн всичко: 1
Гости: 1
Потребители: 0

Наскоро тук бяха:
mariya_koeva, dancho, Кръстева

Новото от форума
  • Объркан съм! (3)
  • Честит Рожден ден Мария! (3)
  • Лъжа след лъжа (7)
  • Обичаме се ,но секса ни куца. (1)
  • Сериозна връзка (5)
  • Какво да правя (3)
  • Дали греша? (9)
  • семейство (3)
  • Влюбена съм в зъболекаря си (11)
  • Нямам представа (5)

  • Ранг на сайта
    PageRank Checking Icon

    Сподели

    Начало » Статии » НЛП

    НЛП- Какво е НЛП- част 2
    Написано от socrat

    Привет, едно допълнение . НЛП е само един модел. Моделът не е нещо което е истина .Напротив, той е създаден , за да обясни част от истината и върху неговата основа да могат да се правят прогнози. Има няколко модела за строежа на атома , вселената и много други неща .Така че НЛП е просто един удобен модел, чрез изучаването на който можем да влияем в/ у поведението и чувствата на хората .Той както и всеки друг модел се обогатява и допълва непрекъснато .
    Съгласен съм ,че мозъка не работи линеарно .Но в модела на нлп това не е важно .Може би поради ограничеността на вниманието 7+ - 2 човек не може да осъзнае едновременно всичките системи и мисленето сякаш е наистина е линеарно.Повярвай ми, снел съм много мисловни схеми и всичките са били линеарни .

    Настоящата част е важна за всеки който иска да се занимава и психотерапия ,както и тези ,които вече го правят. Представеното по долу не противоречи на нито една школа и всеки терапевт който се обучи на него ще повиши ефективността на интервенциите си .
    Създателите на нлп посещавали различни курсове по психотерапия Често това което учили на един курс си противоречало с ученото на друг.Така в тях възникнал въпроса -Всичките тези видове терапии са толкова различни ,но въпреки това са ефективни и полезни .Възможно ли е ако се открие нещо общо между тях ,то точно то да се окаже същността на психотерапията ,а всичко останало да е за пълнеж.За да открият това общо ,те получили разрешение да наблюдава и снимат работата на трима психотерапевта , Фриц Перлс създателя на гещалт -терапията , Грегъри Бейтсън въвел системният подход в психологията и Виржиния Сатир семеен терапевт .След няколко месеца наблюдения и снимане те се оказали в задънена улица .Изглеждало ,че нищо общо между тях тримата няма , като се започне от характерите и се стигне го техниките .И тогава слушайки един запис на му просветнало.Терапевтите сменяли системите си на мислене съобразно системата на клиента .Ако той мислел визуално те му говорили с думи от тази система – ,,виждам ясно,, ,,,поглед,, ,,,картина,, и т.н. ,на кинестетично ориентирания казвали –усещаш ли ,тежко ли ти е ,стяга ли те ,а на аудиално ориентираните –,,говорим на един език ,,,звучи ми познато ,,и т.н..Оказало се ,че лингвистичното присъединяване към клиента е единственото общо което правили . Когато прегледали отново лентите Гриндер и Бендлер открили ,че такова присъединяване те правили и на физическо ниво –дишане мигане ,походка ритъм на говорене и т.н..Те сякаш отразявали поведението на клиента като в огледало .Третото ниво на присъединяване било идейното ниво .-те не спорили с клиентите си дори когато те говорели явни глупости и лъжи., а се присъединявали към тяхната реалност и едва тогава, спечелили доверието им правили опит да променят реалността им.
    Оказало се ,че общото между тези отлични терапевти е умението им да комуникират За да проверят догатката си Гриндер и Бендлер усъвършенствали собствените си комуникативни умения ,като изучили в детайл лингвистичното представяне на мисловните системи както и физическото присъединяване и дали обява че правят терапия .Резултата бил невероятен успех ,те наистина станали отлични терапевти и задълбочили работата си в това направление – усъвършенстване на начините на комуникация и влияние върху човешкото поведение .
    Сега да се върнем на едно от определенията за психотерапия ..,,Психотерапията е общуване между психотерапевт и клиент ,при което чрез използването на специфични техники се достига до.......решаване на проблема ,което се демонстрира с ново поведение и чувства.И докато от прилагането на техниките зависи дали това, което правим е терапия или обикновен разговор ,то общуването е, това чрез което те се правят. Може да се каже че техниките са стрелите , а общуването лъка ,който ще ги изстреля там където трябва , без него те са само парчета дърво.
    .
    Комуникация
    Изследвайки работата на трима от най-известните в Америка психотерапевти Гриндлер и Бендлер установяват, че те не само са много различни като характери и личности но и използват напълно различни техники. Оказало се, че единственото общо между тях е умението им да създават необходимата психотерапевтична обстановка ,на приемане, доверие и защита. Те открили, че основната тайна на успеха на тези терапевти се крие не в използваните техники или нещо друго, а в умението им да комуникират с клиентите си, което те са довели до изкуство.
    Успешните психотерапевти създават усещане за взаимно разбиране и то изгражда доверието. Те сякаш отразяват позите, жестовете, погледа си и думите на клиента . Вие също можете да установите такива отношения с когото искате. Започнете да отразявате движенията, позата на тялото и тона на гласа и ще спечелите доверието на почти всеки човек. Но го правете внимателно и с уважение. Това не е подражание, не трябва преувеличено и безразборно да копирате движенията на другия ,би изглеждало оскърбително. Можете да се под строите към движението на ръцете, на главата мигането или друга част от тялото. Подстройте се към дишането на клиента, това е много мощен фактор за печелене на доверие. Хората твърде често се притесняват за това какво ще кажат за да убедят някого в идеите си .Те си пишат речите, тренират думите, без да си дават сметка ,че смисъла на това което казваме е седем процента от комуникацията, а останалото –тонът, интонацията , жестовете, излъчването съставляват деветдесет и три процента от нещата, които карат хората да приемат или отхвърлят една идея.
    Съществуват само две ограничения за вашата способност да усилвате взаимното разбиране: Това е степента в която сте способни да възприемате позите, жестовете и следите гласа на другите и умението с което ще започнете да ги отразявате.
    Не е необходимо да обичате другия човек, за да установите с него състояние на взаимно разбиране. Присъединяването, това е едно общо умение на психотерапевта да осъществи рапорт преди всичко на подсъзнателно равнище.

    Репрезентативни системи
    Комуникацията започва с нашите мисли ,а ние използваме думи, тона на гласа си и езика на тялото за да ги предадем на другия човек.
    Какво са нашите мисли? Съществуват много различни научни отговори. Един полезен способ да мислим за мисленето се заключава в това да мислим, че използваме нашите сетивни органи по-вътрешен начин.
    Когато мислим за нещо ние създаваме картини ,звуци и усещания вътре в себе си. Така отново преживяваме- репрезентираме информацията в тази сензорна форма, в която първоначално сме я приели. Понякога осъзнаваме това, понякога не. Ние смятаме, че всички други хора мислят точно по същия начин както и ние, това не е така. Когато мислят хората използват предимно един от сензорните канали : 1 създаването на картини , 2 думи и звуци , 3 усещане. По този начин активират различни неврологични пътища в мозъка. Например тези, които мислят с думи активират невронни пътища в лявото полукълбо, а мислещите с образи пътища в дясното полукълбо.
    Визуалната, аудиалната и кинестетичната система се явяват първични репрезентативни системи, в една от които хората предимно мислят . Вкусовата система и обонятелната не са толкова важни. Те обаче често служат за много мощни и бързи препратки към някоя от главните системи./Споменът за уханието на любимата веднага води до създаването на нейният образ в мозъка/
    Хората използват всичките три първични репрезентативни системи постоянно, но не ги осъзнават в еднаква степен и имат склонност да отдават предпочитания на някои от тях. Например много хора имат вътрешен глас, който възниква в аудиалната система и създават вътрешен диалог. Те си подготвят реплики прослушват речи, обсъждат различни неща сами със себе си, но това е само един от начините за мислене.
    Репрезентативните системи не се явяват взаимно изключващи се. Може визуализирайки сцена да чуваме едновременно с това звуците и да добием усещанията от картината, макар ,че може би ще ни бъде трудно да обръщаме внимание на всичките три системи по едно и също време. Някаква част от мисловния процес все пак ще остане неосъзната.
    Колкото повече сме погълнати от своя вътрешен свят – картини, звуци и усещания, толкова по-малко знаем за това става около нас. По правило хората реагират много по-често на вътрешните си халюцинационни представи отколкото на реалния външен свят.
    До към 10 , 11 годишна възраст се очертава предпочитаната от даден човек система на ре презентация. Каналът, който човек има тенденция да използва преимуществено се нарича първичен канал. Именно в този канал човек е най-точен и може да прави най-добри разлики. Понякога това, че той е развил силно едната си система е преимущество- става чудесен музикант, но понякога е недостатък, защото не може да си върже обувките, тъй като кинестетичната му система не е добре развита. Умението, което обединява всички гении се заключва в това, че те могат да се прехвърлят от една репрезентативна система в друга и да използват най-подходящата от тях за решаването на даден проблем.
    Различните направление в психотерапията проявяват склонност за работа с различни репрезентативни системи. Телесно ориентираната терапия изучава кинестетиката, психоанализата преимуществено вербалната система, арт терапията и символизмът на Юг предимно кинестетиката,.Физиотерапията работи с аудииалната система.
    За да опишем мислите си , ние използваме думи. По този начин нашия избор от думи показва каква е репрезентативна система, която използваме. Следейки глаголите, прилагателните и наречията в речта на клиента можем да разберем в коя система предимно работи той.
    Това има изключително важно значение . Секретът на добрата комуникация се състои не толкова в това, което говорите, колкото в това как го структурирате. За да създадете ефективна комуникация трябва да се присъедините към първичната репрезентативна система на другия човек. Вие трябва да говорите на неговия език и да представяте идеите си по този начин, по който той мисли за тях (образ, картинка или чувство). Успехът ще зависи на първо място от вашата сензорна острота и способността да идентифицирате лингвистичните белези на репрезентативните системи, които използват клиентите. На второ място трябва да имате достатъчен запас от думи във всяка репрезентативна система, за да може адекватно да реагирате. Разбира се, не всички разговори ще бъдат само в една система, но присъединяването към репрезентативната система на клиента е изключително важно за спечелването на неговото доверие Когато говорите пред много хора трябва да предоставяте възможност на визуалиста да види това, което му говорите, да позволите на аудиално мислещия да чуе височината и тембъра на вашия глас, да се присъедините към кинестетично мислещи хора, така че те да схванат смисъла на вашите думи. Ако се изразявате само в една от репрезентативните системи, то вие рискувате две трети от аудиторията да не ви разбере.

    Категория: НЛП | Добавено от: Boyanova (30.11.2009)
    Прегледи: 959 | Tags: невронни, мозък, нлп, неврологични | Рейтинг: 0.0/0
    Общо коментари: 0
    Само регистрираните потребители могат да добавят коментари.
    [ Регистрация | Вход ]
    Търсене

    Приятели на сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Списък тагове
    нлп (17)
    юнг (3)
    iq (2)
    мкб (2)

    Boyanova © 2016