Психология форум
Добре дошъл Гост | RSS
Неделя
04.12.2016, 12:12
Онлайн консултации
за решаване на личностни проблеми
Начало Психология форум Регистрация Вход
[ Ново от форума · Потребители · Правила · Търсене · RSS ]
Page 1 of 11
Психология форум » ПСИХОЛОГИЧЕН КАБИНЕТ - БЕЗПЛАТНИ КОНСУЛТАЦИИ » Психология на личността- безплатна консултация » Безсъние
Безсъние
Tedi_TДата: Понеделник, 10.11.2014, 00:48 | Сообщение # 1
Новорегистриран
Група: Потребители
Съобщения: 5
Статус: Офлайн
Здравейте, искам да споделя с вас един мой проблем. От малка нямам режим на спане като повечето хора. Винаги ми е било по-лесно да не спя цяла нощ и да съм по-бодра, отколкото да ставам и лягам рано. Преди време на някакви периоди не можех да заспя докато не стане светло навън и спях до към 14, 15 часа. Не ме е страх от тъмно, но когато се замислех за даден проблем, после се сещах за друг и така до сутринта. Сега съм малко по-добре, но пак не както ми се иска. Обикновено седя до към 2, лягам си и ми отнема още около час (в най-добрия случай) да заспя. На другия ден ставам към 11 с доста аларми. Мога да стана рано, ако знам, че имам някакво задължение да върша. Лошото е, че така нямам много енергия през деня и съм сънена, понякога дори неадекватна доста дълго след като стана. Това до някаква степен се отразява и на действията ми. По-мудна и нерешителна ставам. Когато успея да се наспя определено не съм така (имам енергия, по-решителна и организирана съм, свършвам много неща за отрицателно време), но за съжаление това напоследък ми се случва все по-рядко. Понякога съм доста замислена и меланхолична, обичам да слушам музика и да мечтая и не знам дали това е отражение от недоспиването ми. Не знам дали има нещо общо, но съм вегетарианка и това до някъде има общо с по-малкото енергия. Споделяла съм проблема си с други хора, но няма кой да ми помогне, явно когато хората не са изпитвали дадено нещо - не го разбират. Ще се радвам много, ако ми кажете на какво може да се дължи и как най-лесно мога да се справя. Как да направя, така че сънят ми да стане по-пълноценен и на другия ден да се чувствам бодра??? Ще ми се да не е само кафето единственото решение. Бих пила по-често, но ми се ще да не е то причината, за да се чувствам будна.
 
КикаІДиковаДата: Понеделник, 10.11.2014, 08:48 | Сообщение # 2
Посетител
Група: Потребители
Съобщения: 30
Статус: Офлайн
Здравей, Tedi_T,

Като цяло приемам тезата, че всеки човек е уникален и неповторим, но въпреки всичко сме устроени по еднакъв начин, ако и да функционираме различно (най-грубо казано). Ти не си единствена с този проблем. Много хора имат твоят биоритъм - по-активни са вечер  и по-трудно стават сутрин. Могат да изкарат цялата нощ в работа или да се забавляват до малките часове на денонощието и сякаш енергията им не свършва. Често имат точно този проблем, който и ти описваш - опитват се да заспят но наместо това цяла нощ се въртят в леглата и заспиват призори, когато трябва да стават, а после целия ден, или поне до следобед, се вяли, сънени, неактивни и непродуктивни. Ако могат да се наспят, по-скоро биха станали в следобедните часове, готови за живот. Аз самата познавам няколко такива люде, които даже и с будилник стават трудно. smile

Вегетарианството не е проблем. Не зная, защо си решила, че вегетарианците имат по-малко сила и са по-малко жизнени хора. Това не е така. Темата обаче не е за вегетарианството, затова ще кажа само, че, ако имаш съображения за този начин на хранене и той не е наложен поради здравословни или медицински показания, добре е да го преосмислиш.
Сега да се върна на биоритъма.
Пред теб стои нелека задача - да организираш живота си така, че да бъде съобразен с биоритъма ти. Това няма да е лесно, защото значителна част от дейността на хората е организирана в светлата част на денонощието. Но като цяло можеш да се улесниш в избора на нощна работа. Има достатъчно много такава. Нещо много важно - при избора на партньор, не пренебрегвай тази си особеност. Човек трябва да се вглежда достатъчно добре в различията, особено когато те са такива, че да докарат двама души до несъвместимост с времето, а знаеш, че страстта отминава и после започват да изскачат всички тези пренебрегнати различия.

Ако все пак не става дума за биоритъм, а е въпрос на навици, трябва да реорганизираш именно тях - навиците си.
Казваш, че "Преди време на някакви периоди не можех да заспя докато не стане светло навън и спях до към 14, 15 часа."   А между тези периоди спеше ли нормално? Кога лягаше и кога ставаше? А самите периоди на нощно бодърстване бяха ли предшествани от някакви по-особени фактори - стрес, проблеми, повече кофеин и шоколадови изделия?

Освен всичко, предлагам да се консултираш и с лекар. В аптечната мрежа има таблетки за сън, съдържащи хормона на съня - мелатонин. Ето информация за него:
http://www.icp-bg.com/melatonin.php

Но не те съветвам сама да определяш диагнози, една консултация с лекар няма да навреди или да отнеме хилядолетия. smile
Има и билкови варианти на лекарствата за сън, а също и възможности за отвари от глог, мента и добавени капки валериан. Можеш също да вмъкнеш и спорт - избери си динамичен и активен спорт в края на деня, който да води до голям енергоразход и следи да не се получи обратния ефект - да се чувстваш тонизирана и ободрена, наместо уморена. smile
Допълнителни дейности като медитация и релаксация също биха могли да бъдат ефективни.
Имаш опции, не е като да нямаш, но всички те трябва да бъдат внимателно подбрани и комбинирани така, че да ти осигурят максимална ефективност, съобразена с твоята индивидуалност, а също и да ти доставят удоволствие, защото трябва да станат твой начин на живот, а кой привиква току-така към неприятни дейности? smile
Ще чакам за отговор. ХУбав ден!

К. Дикова


Съобщението е редактирано от КикаІДикова - Понеделник, 10.11.2014, 08:48
 
Tedi_TДата: Понеделник, 10.11.2014, 13:50 | Сообщение # 3
Новорегистриран
Група: Потребители
Съобщения: 5
Статус: Офлайн
Здравейте, КикаІДикова smile
Благодаря ви за бързия отговор!

Знам, че не съм единствена с този проблем, но вече ми тежи твърде много и
искам промяна. Безсънието ми е на периоди и общо взето, когато се
замислям над старите си проблеми или нещата, които искам да направя в
бъдеще. Между периодите на безсъние успявам да заспя и стана в горе долу
нормални часове (но заспивам след 12 часа задължително). Когато трябва
да ходя на университет или имам работа от по-рано, успявам да стана и
когато стана рано на другата вечер заспивам по-лесно.

Мисля си, че по-скоро при мен става въпрос за подобряване на навиците. Какви правилни
навици мога да съградя в себе си? Преди пиех кафе всеки ден, но вече
само при необходимост. Сладко ядях много. Сега някъде от 1 месец ям само
мед. Мисля да продължа и занапред така. След тренировка се чувствам
по-скоро тонизирана, отколкото уморена. biggrin
Страшно много искам да се наспивам в по-нормални часове и да мога на
другия ден да съм по-активна. Не знам какво още да променя.

Най-важната причина за да ви пишa, е че искам като започна работа да имам малко
по-нормален режим иначе ще ми се отрази доста негативно. Не бих искала
да работя само нощни смени, но ако имам такива, то те определено няма да
представляват проблем за мен. smile
Единственото нещо, което не искам да правя е да пия хапчета, защото
мисля че те биха ми помогнали само временно. По-скоро бих опитала с
билковите отвари.

Радвам се, че споменахте за особеността при избор на партньор, защото това е наистина важно. Мисля да остана вегетарианка,
защото съм избрала вече този начин на живот и го харесвам. Явно, както
казвате няма нищо общо с енергията.
 
mariya_koevaДата: Понеделник, 10.11.2014, 20:00 | Сообщение # 4
Заслужил посетител
Група: е-списание Посока
Съобщения: 480
Статус: Офлайн
Здравейте, Tedi_T!

Не мисля да се впускам в безсмислени анализи за това колко е нездравословно безсънието, какви проблеми може да доведе то и действието на лекарствата. Преди време се сблъсках със същия проблем като Вашия. Заспивах много късно, а когато беше нужно да стана рано, го правих трудно. От един момент нататък реших, че това положение повече не може да продължава по начина, по който е, и си наложих воля да лягам рано. Да, беше ми неприятно и никак не ми се лягаше в началото, но след няколко вечери, когато започнах да усещам топлината на завивката и меката възглавница, които ме унасяха много приятно, вече с нетърпение очаквах да си легна и да заспя. Просто трябва да се опитате да го направите и да вземете нещата в свои ръце! Лекарствата не са решение на проблема, а бягство от него. Казвате: "Безсънието ми е на периоди и общо взето, когато се замислям над старите си проблеми или нещата, които искам да направя в бъдеще". Не е зле да осъществите директен контакт с колега психолог, пред когото да споделите проблемите, които имате, или които сте имали, но продължават да Ви измъчват. Вегетарианството няма нищо общо с безсънието в случая. Опитайте една вечер да си легнете рано. Даже и да не може да заспите веднага, останете в леглото със затворени очи, докато се унесете. Трябва отнякъде да се започне. Всичко останало като лекарства, билкови отвари и внушения за това колко е важен сънят, не помагат, за съжаление. Както казах, вземете нещата в свои ръце. Само, когато не опитате, няма да успеете.

Мария Коева
(психолог, помощник-консултант)


www.mariyakoeva.weebly.com
 
Tedi_TДата: Понеделник, 10.11.2014, 21:08 | Сообщение # 5
Новорегистриран
Група: Потребители
Съобщения: 5
Статус: Офлайн
Здравейте mariya_koeva smile
Благодаря ви за отговора!
Явно наистина трябва да проявя по-силна воля, за да се получат нещата. Права сте, че трябва да опитвам, за да успея. Твърде много ми коства това безсъние, за да спра до тук. Ще опитвам всеки ден, докато не се получи най-накрая. smile
 
КикаІДиковаДата: Понеделник, 10.11.2014, 21:29 | Сообщение # 6
Посетител
Група: Потребители
Съобщения: 30
Статус: Офлайн
ЗДравей отново, Tedi_T,

Ти най-добре познаваш себе си. По-добрият развой е този, че става дума за навици, а такива се премахват и създават по наша воля.

Питаш как да изградиш нови. Ето, какво мисля аз.
  • Започни да лягаш почти винаги по едно и също време, до колкото е възможно. Наред с това ставай винаги рано - 5, 6 часа, дори и в почивните дни, дори и след "тежки вечери", изкарани в празнуване.
  • Тренираш, което е добре. Направи тренировките двуразови - сутрин за ободряване и тонизиране, а вечер с леки натоварвания - за разпускане на мускулатурата и облекчаване на психическата умора и стреса. Стречинг или някакви асани са подходящи за целта.
  • Задължително добавяй топъл душ вечер и хладен душ сутрин след тренировка.
  • Кафе само сутрин, шоколад и какаови изделия - никакви. Избягвай вскакви употреби на енергийни напитки.
  • Важно вечер е да се научиш да не мислиш за проблемите в леглото. Когато решиш да лягаш, в леглото практикувай релаксация. Има такива упражнения, които се използват в йога системите и действат наистина отпускащо, ако не успееш да изнамериш такава, ще ти пратя подробно описание тук. Но като цяло започваш с леко напрягане на мускулите, задържане и отпускане и това се прави за всеки мускул от върха на пръстите на краката до лицевите мускули. Отнема около 5-10 мин, но след това усещаш тялото си наистина отпуснато.
  • Заедно с това, след края на релаксацията, добави и медитация. Повечето хора заспиват по време на медитация.
  • Откажи се от навика да мислиш за бъдещето, плановете и желанията ти в леглото. Същото важи и за анализите за изминалия ден - всички ситуации, проблеми, похабени нерви, страхове и т.н.
  • Вечер се храни леко, можеш да изпиеш чаша чай преди лягане с успокояващи билки.
  • Лекарствата не са нещо трайно, но при много сериозни проблеми са нужната патерица. Всяка крайност е еднакво вредна. Затова е добре да се консултираш с лекар. Ние - психолозите - не сме лекари и това е добре винаги да се подчертава. Ако и да имаме представа за състава, действието и ефектите на лекарствата, все пак не следва да се изказваме като медицински лица и да отреждаме добре ли е или не е да се употребяват.
  • Вечер помага и четенето на книга - нещо леко и ненатоварващо.
  • Нужно е упорство. Който и да е навик, за да стане траен и да бъде начин на животт, нужни са месеци упорство, но първите резултати идват след седмица, две, три, зависи от това, какво точно изграждаме.


Ти най-добре знаеш каква си, коя си, какво можеш, какво харесваш. Изброените от мен неща са само съвети. Намери за себе си онези, които ще ти допадат и ще бъдат естествена част от живота ти. Единственото важно е да ги подредиш в стройна и смислена система.
Желая ти успех. smile
Ако имаш въпроси, с радост ще отговоря, стига да мога.

Поздрави от мен и хубава вечер.
К. Дикова


Съобщението е редактирано от КикаІДикова - Понеделник, 10.11.2014, 21:34
 
Tedi_TДата: Tuesday, 11.11.2014, 21:53 | Сообщение # 7
Новорегистриран
Група: Потребители
Съобщения: 5
Статус: Офлайн
Здравейте КикаІДикова smile
Благодаря ви много за съветите!
С някои от тях вече съм започнала. Хареса ми това със системата от релаксиращи упражнения. Винаги много ми е била интересна темата за медитация. Но как е възможно да заспиваш по време на медитация и няма ли някаква опасност? А попринцип йога упражненията да се правят вечер, така ли? А и последното, което сте написали за упорството май ще е най-важното. smile
 
КикаІДиковаДата: Tuesday, 11.11.2014, 23:27 | Сообщение # 8
Посетител
Група: Потребители
Съобщения: 30
Статус: Офлайн
Tedi_T
Щом медитацията ти допада, насочи се към нещо по-леко за начало като Ошо и неговата Оранжева книга, за да се запознаеш с това, какво е медитацията и някои простички упражнения. Не се хвърляй на нищо сложно или натоварващо. 
В самата медитация няма нищо опасно. Това е метод за постигане на "умствен покой", но няма как просто с няколко изречения да изчерпам разновидностите и функциите на медитацията. Придържай се към пасивно наблюдение като начало - на дишането, мислите си, спирането на вътрешния диалог, който не е никак проста задача. 
Йога и медитацията са повече от необходими на съвременния човек, чийто живот изобилства от стрес и дистрес. smile
А хората заспиват, защото се отпускат, а със затворени очи постепенно се унасят, опитвайки се да наблюдават мисленето си или дишането си, стоейки напълно неподвижни и в удобни пози. 
Йога упражнения има различни, казах го ориентировъчно. Някои са толкова енергизиращи, че биха имали обратния ефект.
Вечер прави релаксиращи упражнения за отпускане на мускулатурата и снемане на психическото напрежения. 
Музикотерапия, ароматерапия - добави всичко, което си забелязала, че има такъв ефект върху теб - отпускащ и успокояващ, включително и масажи, ако можеш да си го позволиш често поне в началото. 
Желая ти успех, вярвам, че ще се справиш, ако намерението ти е твърдо. 

Поздрави.
Кика Дикова
 
Tedi_TДата: Сряда, 12.11.2014, 22:50 | Сообщение # 9
Новорегистриран
Група: Потребители
Съобщения: 5
Статус: Офлайн
Здравейте КикаІДикова smile
Интересна ми е медитацията, но не съм решила със сигурност да пробвам. Иначе бих пробвала различни отпускащи упражнения, или музикотерапия. Напоследък си намирам по нежни и спокойни песни и гледам вечерно време да си ги пускам. Ще пробвам съветите ти и няма да се откажа докато не получа желания резултат. Предполагам, че ще отнеме време, но ще си заслужава. Благодаря ви много за отделеното време и съветите. smile
 
Психология форум » ПСИХОЛОГИЧЕН КАБИНЕТ - БЕЗПЛАТНИ КОНСУЛТАЦИИ » Психология на личността- безплатна консултация » Безсъние
Page 1 of 11
Search:

Boyanova © 2016